" Mon petit bloc neix com a part pràctica dels meus estudis d'Educació Infantil. Un cop finalitzats, segueixo endinsant-me en el mon dels infants i prenent apunts en el meu petit bloc de notes online" Marta.

"Mon petit bloc nace como parte práctica de mis estudios de Educación Infantil. Una vez finalizados sigo adentrándome en el mundo de la infancia y tomando notas en mi pequeño bloc de notas online" Marta.

ENTRADES DISPONIBLES EN CATALÀ I CASTELLÀ - ENTRADAS DISPONIBLES EN CATALÁN Y CASTELLANO




dissabte, 5 de setembre de 2015

El plor / El llanto

     Ja fa temps que em plantejo diverses qüestions respecte a aquest tema, el plor. 

     Des de ben petits se'ns diu "no ploris" i em demano...per què? Per què està mal vist el plor i en canvi no ho està on bon somriure? Tant el plor com el riure son dues expressions corporals dels nostres sentiments; el nostre cos reacciona com a tal davant de diferents estimuls interns o externs. Els adults podem expressar amb paraules el que ens amoïna i de vegades ens costa més plorar, en canvi un nadó per exemple, a part de la gestualitat no té una altra manera de fer-nos saber que té gana, son o que està molest. El seu plor ens comença a
incomodar quan s'allarga en el temps però com que es un nadó ho podem acceptar. El gronxem perque es calmi i fem les mil i una animant-lo a parar de plorar. Quan ja es pot expressar amb paraules, el nen plora perque no sap qué té, no sap gestionar les seves emocions ni identificar-les: li han pres la joguina, està de mal humor perque està cansat, un altre nen li ha fet mal...El deixem plorar una estona però de seguida ens surt el "no ploris"...per què?

    Així al llarg de la vida, a mida que ens anem fent grans, per un desamor, per una depressió, per qualsevol cosa..."no ploris". Molts cops aquest "no ploris" es un missatge de la societat, ens afecta que la senyora que hi ha comprant a la mateixa botiga que nosaltres ens miri com dient "mira que no poder fer callar el nen...malcriat". Quan som adults, ens amaguem si ens ve el plor perque la gent ens mira...i??

    Plorem! penso que es bò poder treure el que tenim a dintre plorant i quan el nostre cos i la nostra ment creguin que ja hem buidat prou doncs ja pararem de plorar. 

    Potser a un nen podriem explicar-li el que creiem que li passa, posar nom a les seves emocions perque aprengui a identificar-les però deixant-lo plorar. Si es sent malament per qualsevol cosa i li sumem el malestar perque li demanem que no plori, es doble patiment. 

    Fa poc vaig llegir que una abraçada es el millor substitut d'un ansiolitic i és ben cert, us animo a provar-ho.

    No sóc metge ni psicòleg, només algú que intenta mirar els demés amb respecte. Respectem el plor.
    

EL LLANTO

    Ya hace tiempo que me planteo diversas cuestiones respecto a este tema, el llanto. 

     Desde bien pequeños se nos dice "no llores" y me pregunto...¿por qué? ¿ Por qué está mal visto el llanto y no lo está una buena sonrisa? Tanto el llanto como la risa son dos expresiones corporales de nuestros sentimientos; nuestro cuerpo reacciona como tal ante diferentes estímulos internos o externos. Los adultos podemos expresar con palabras lo que nos preocupa y a veces nos cuesta mas llorar, en cambio a un bebé por ejemplo, a parte de los gestos no tiene otra manera de hacernos saber que tiene hambre, sueño o que está molesto por algo. Su llanto empieza a incomodarnos cuando se alarga en el tiempo pero como es un bebé lo podemos aceptar. Lo acunamos para que se calme y hacemos las mil y una animándolo a parar de llorar. Cuando ya puede expresarse con palabras, el niño llora porque no sabe qué le pasa, no sabe gestionar sus emociones ni identificarlas: le han quitado un juguete, está de mal humor porque está cansado, otro niño le ha hecho daño... Lo dejamos llorar un rato pero enseguida nos sale el "no llores "...¿ por qué?.

       Así, a lo largo de la vida, a medida que nos hacemos mayores, por un desamor, por una depresión, por cualquier cosa..."no llores". Muchas veces este "no llores" es un mensaje de la sociedad, nos afecta que la señora que está a nuestro lado comprando nos mire como diciendo "mira que no poder hacer callar al niño...malcriado". Cuando somos adultos, nos escondemos si nos viene el llanto porque la gente nos mira..¿ y?

    ¡Lloremos! pienso que es bueno poder sacar lo que llevamos dentro llorando, y cuando nuestro cuerpo y nuestra mente crean que ya hemos vaciado suficiente ya pararemos de llorar.

    Tal vez a un niño podríamos explicarle lo que creemos que le pasa, poner nombre a sus emociones para que aprenda a indentificarlas pero dejandolo llorar. Si se siente mal por cualquier cosa y le sumamos el malestar porque le pedimos que deje de llorar, es doble sufrimiento.

   Hace poco leí que un abrazo és el mejor sustituto de un ansiólitico y es bien cierto, os animo a probarlo. 

    No soy médico ni psicóloga, solo alguién que intenta mirar a los demás con respeto. Respetemos el llanto.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada