" Mon petit bloc neix com a part pràctica dels meus estudis d'Educació Infantil. Un cop finalitzats, segueixo endinsant-me en el mon dels infants i prenent apunts en el meu petit bloc de notes online" Marta.

"Mon petit bloc nace como parte práctica de mis estudios de Educación Infantil. Una vez finalizados sigo adentrándome en el mundo de la infancia y tomando notas en mi pequeño bloc de notas online" Marta.

ENTRADES DISPONIBLES EN CATALÀ I CASTELLÀ - ENTRADAS DISPONIBLES EN CATALÁN Y CASTELLANO




diumenge, 20 de setembre del 2015

Criança respectuosa / Crianza respetuosa

    En finalitzar els meus estudis de Tècnic en Educació Infantil i sortir al món laboral, em vaig plantejar quin tipus d'educació volía dur a terme. He descobert la creixent necessitat d'algunes famílies de tenir els infants a casa fins als 2 anys d'edat o fins els 3, postposant l'entrada a la llar d'infants o l'escola. Son famílies molt receptives i amb ganes de vincular-se en la educació dels seus fills, una educació sobretot molt respectuosa amb ells, amb el seu creixement, amb les seves necessitats individuals i per damunt de tot, molt afectuosa.



    Em van recomanar un llibre que m'ha ajudat a veure les coses des d'una perspectiva mes tranquila, d'observació i d'aprenentage constant: "You-self confident baby". Amb ganes de saber-ne més, vaig llegir "1,2,3, the toddler years" i cap dels dos em va deixar indiferent. Em van ensenyar a estar tranquila davant un infant, a observar,  a ser pacient i no directiva, a respectar l'evolució madurativa i psicomotriu de cada infant, els seus interessos i habilitats. Després de llegir aquests dos llibres vaig pensar que un altre tipus d'educació és possible i de fet a la nostra ciutat els espaix que ofereixen alternatives estan creixent.

 
    Per qui no s'atreveixi amb l'anglès, tot i que els llibres esmentats son molt fàcils de llegir, n'he trobat un altre que segur és interessant:
 

   




LINKS

CRIANZA RESPETUOSA

    Al finalizar mis estucios de Técnico en Educación Infantil y salir al mundo laboral, me planteé qué tipo de educación queria llevar a cabo. He descubierto la creciente necesidad de algunas famílias de tener a sus hijos en casa hasta los 2 años, o hasta los 3, posponiendo la entrada a la guardería o a la escuela. Son famílias muy receptivas y con ganas de vincularse a la educación de sus hijos, una educación sobretodo muy respetuosa con ellos, con su crecimiento, con sus necesidades individuales y por encima de todo, muy amorosa.
  
    Me recomendaron un libro que me ha ayudado a ver las cosas desde una perspectiva más tranquila, de observación y aprendizaje constante: "Your-self confident baby". Con ganas de saber más obre el tema, leí "1,2, 3, The toddler years".  y ninguno de los dos me dejó indiferente. Me enseñaron a estar tranquila frente a un bebé, a observar, a ser paciente y no directiva, a respetar la evolución madurativa y psicomotriz de cada pequeño, sus intereses y habilidades. Tras leer estos dos libros pensé que otro tipo de educación és posible y de hecho en nuestra ciudad los espacios que ofrecen alternativas está creciendo.

    Para quién no se atreva con el inglés, aunque los libros mencionados son muy fáciles de leer, he encontrado uno que seguro és interesante. ( Ver links al final de la entrada en catalán).