Sóc la Marta, Tècnica d'Educació Infantl, Educadora de Massatge infantil i interiorista.
Què faig?
Vull apropar el món de l'educació i l'estimulació artística, sensorial, psicomotriu, afectiva etc...a casa teva.
Està creixent a casa nostra, la necessitat d'una alternativa a les
llars d'infants. Famílies amb professions liberals que disposen
d'horaris mes flexibles o treballen a casa, o d'altres amb professions
mes tradicionals que busquen quelcom diferent pels seus nadons; algú que
s'estigui amb els seus fills unes hores al dia o a la setmana. El
sistema educatiu tradicional que fins ara havia funcionat, o simplement
no havia estat qüestionat, sembla desfassat i en molts casos no s'adapta
a les noves situacions familiar. Es recuperen molts dels valors que
s'havien perdut i es dona, en molts casos una major importància a la
criança dels fills.
Proposo un model on els infants són els protagonistes del seu propi
aprenentage, on l'educació es compartida amb els pares i les famílies.
La col·laboració de les famílies no és una obligació sino un dret,
treballar junts per saber què li convé a cada infant i assegurar un
desenvolupament afectiu fonamental en aquest model educatiu. Una
educació basada en el respecte envers l'infant, les etapes del seu
desenvolupament com a persona i les capacitats de cadascú, tractant a
l'infant com a ésser únic i adaptant-nos en cada moment al seu ritme i
interessos.
Què ofereixo?
Una metodologia de joc que parteix de cada infant com a ésser únic,
oferint un entorn amb unes condicions adequades per a que es pugui
expressar:
- Afavorir un entorn on sigui l'infant qui descobreixi per si mateix, a través de l'observació i intervenint només quan cal ( mètode RIE, Magda Gerber)
- Afavorir el moviment lliure de l'infant, respectant el seu ritme i l'etapa evolutiva i madurativa en que es trobi.
- Proposar situacions de vida pràctica per fomentar l'autonomía.
- Materials nobles, estructurats i no estructurats per descobrir, manipular i experimentar.
- Oferir una funció conductora, creativa i afectuosa responent a la singularitat de cada nen.
- Sortides per descobrir nous entorns naturals i culturals.
- Panera dels tresors.
- Joc heurístic.
- Capça de música.
- Activitats de descoberta i experimentació.
- Activitats sensorials i manipulatives.
- Taller de llum.
- Sortides culturals i a l'aire lliure.
EDUCACIÓN EN CASA
Soy Marta, Técnica en Educació Infantil, Educadora de Masaje infantil y Interiorista.
Qué hago?
Quiero acercar el mundo de la educación y la estimulación artística, sensorial, psicomotriz, afectiva, etc...a tu casa.
En nuestro entorno está creciendo la necesidad de una alternativa a las
guarderías. Famílias con profesiones liberales que disponen de horarios
más flexibles o trabajan desde casa, u otros don profesiones mas
tradicionales que buscan algo diferente para sus bebé; alguién que esté
con sus hijos unas horas al día o a la semana. El sistema eductivo
tradicional que hasta ahora habia funcionado o simplemente, no habia
sido cuestionado, parece desfasado y en muchos casos no se adapta a las
nuevas situaciones familiares. Se recuperan muchos valores que se habian
perdido y se da, en muchos casos, una mayor importáncia a la crianza de
los hijos.
Propongo un modelo en el cual los niños son protagonistas de su propio
aprendizaje, donde la educación es compartida con los padres y las
famílias. La colaboración de las famílias no és una obligación sino un
derecho, trabajando juntos para saber qué le conviene a cada niño y
asegurar un desarrollo afectivo fundamental en este modelo educativo.
Una educación basada en el respeto hacia el niño, las etapas de su
desarrollo como persona y las capacidades de cada uno, tratando al
pequeño como ser único y adaptándonos en cada momento a su ritmo e
intereses.
Qué ofrezco?
Una metodología de juego que parte de cada niño como ser único,
ofreciendo un entorno con unas condiciones adecuadas para que pueda
expresarse:
- Favorecer un entorno en el cual sea el niño el que descubra por si mismo, a través de la observación e interviniendo sólo cuando hace falta ( método RIE, Magda Gerbre).
- Favorecer el movimiento libre del niño, respetando su ritmo y la etapa evolutiva y madurativa en que se encuentre.
- Proponer situaciones de vida práctica para fomentar la utonomía.
- Materiales nobles, estructurados y no estructurados para descubrir, manipular y experimentar.
- Ofrecer una función conductora, creativa y afectuosa respondiendo a la singularidad de cada niño.
- Salidas para descubrir nuevos entornos naturales y culturales.
Algunas actividades para niños de 0 a 3 años:
- Cesta de los tesoros.
- Juego heurístico.
- Caja de música.
- Actividades de descubierta y experimentación
- Actividades sensoriales y manipulativas.
- Taller de luz.
- Salidas culturales y al aire libre.