" Mon petit bloc neix com a part pràctica dels meus estudis d'Educació Infantil. Un cop finalitzats, segueixo endinsant-me en el mon dels infants i prenent apunts en el meu petit bloc de notes online" Marta.

"Mon petit bloc nace como parte práctica de mis estudios de Educación Infantil. Una vez finalizados sigo adentrándome en el mundo de la infancia y tomando notas en mi pequeño bloc de notas online" Marta.

ENTRADES DISPONIBLES EN CATALÀ I CASTELLÀ - ENTRADAS DISPONIBLES EN CATALÁN Y CASTELLANO




dimecres, 11 de desembre de 2013

Al seu ritme / A su ritmo

    Fent d'Educadora infantil a casa, m'he adonat que cadascú tenim el nostre ritme i això comença des de la infantesa. Preparo jocs i joguines pels petits, i hi ha dies que no els fan gaire cas, per què? doncs senzillament no és el moment. Potser aquest infant no porta el mateix ritme que el que diuen els llibres que hauria de tenir per la seva edat i per tant si "toca això o allò altre".

    Molts pares es neguitegen perque el seu fill en comparació amb el de la veïna, no parla tant o no juga tant o encara no camina...i? Doncs res, la principal eina es la observació. Observant al vostre fill sabreu en quin moment es troba. Per exemple: l'altre dia la petita que cuido  als matins es va començar a interessar pel que hi havia a l'interior dels llibres. Fins ara, els agafava i els feia anar amunt i avall com si fós una bossa o un complement mes. La duia a la biblioteca o intentava mostrar-li dibuixos i res de res. Així que quan vaig observar que obria un llibre vaig pensar ARA ES EL MOMENT. Vaig anar a la biblioteca i vaig agafar 6 llibres. Els d'imatges d'objectes quotidians li encanten perque està començant a dir algunes paraules i les reconeix en el llibre. Hi ha d'altres, de trobar imatges en un paisatge, o en un edifici, on a cada plana apreixen els mateixos elements però en diferents contextes...passa hores buscant-los i s'ho passa pipa.


    Igual que amb això dels llibres, passa amb d'altres coses com per exemple que voleu que fagi una activitat en un moment donat i l'infant no respon com voldrieu. La meva proposta es respectar-ho i veure quines alternatives proposa. Potser li demaneu que fagi boletes de paper i l'infant el que vol es estripar el paper...doncs a estripar, també es divertit! Veurà que respecteu el seu ritme i no se sentirà frustrat sino pot fer allò que li esteu demanant.

A SU RITMO

     Haciendo de Educadora infantil en casa, me he dado cuenta que cada uno tenemos nuestro ritmo y ello empieza ya en la infancia. Preparo juegos y juguetes para los pequeños, y hay dias que no les prestan mucha atención, ¿por qué? pues sencillamente no es el momento. Puede que ese niño no lleve el mismo ritmo que el que dicen los libros que deberia tener para su edad y por tanto si "toca esto o lo otro".

    Muchos padres se inquietan porque su hijo en comparación con el de la vecina, no habla tanto o no juega tanto o no camina...¿ y? Pues nada, la principal herramienta es la observación. Observando a vuestro hijo sabreis en que momento se encuentra. Por ejemplo: el otro dia la pequeña a la que cuido por las mañanas empezó a interesarse por lo que habia en el interior de los libros. Hasta ahora, los cogia y los paseaba arriba y abajo como si fueran un bolso o un complemento mas. La llevaba a la biblioteca o intentaba mostrarle dibujos y nada de nada. Así pués, cuando observé que abria un libro, pensé AHORA ES EL MOMENTO. Fuí a la biblioteca y cogí 6 libros. Las imágenes de objetos cotidianos le encantan porque está aprendiendo a decir algunas palabras y las reconoce en el libro. Hay otros libros, de encontrar imágenes en un paisaje, o en un edificio, donde en cada página aparecen los mismos elementos pero en diferentes contextos...pasa horas buscándolos y disfruta haciéndolo.

  

    Igual que con los libros pasa con otras cosas como por ejemplo si quereis que haga una actividad en un momento dado y el niño no responde como querriais. Mi propuesta es respetarlo y ver que  alternativas propone. Tal vez le pidais que haga bolitas de papel y lo que quiere es hacer pedacitos...pues que los haga, también es divertido. Verá que respetais su ritmo y no se sentirá frustarado sino puede hacer lo que le estais pidiendo. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada